Nieuws

‘Privacy compliance is een serieus bedrijfsrisico’

07.04.2016

Het gebruik van persoonlijke gegevens wordt steeds meer gemeengoed. Volgens Diana Janssen, directeur van brancheorganisatie voor data-driven marketing DDMA, is daarbij voor bedrijven één ding cruciaal: het winnen en behouden van het vertrouwen van de consument. “Elk innovatief bedrijf is nu bezig met een datastrategie. Organisaties moeten aan klanten laten zien wat voor hen de toegevoegde waarde is van het gebruik van persoonsgegevens.” 

Als onafhankelijk orgaan met 275 leden adviseert DDMA onder andere op het gebied van marketingtechnologie en privacy. “Het is een fascinerende tijd”, zo stelt directeur Diana Janssen. “Door mobile, social en het Internet of Things is er een spectaculaire explosie van digitale gegevens. Simpel compleet nieuwe businessmodellen en grote economische kansen. De meest succesvolle bedrijven zijn netwerken zonder fysieke producten. Uber en Airbnb zijn natuurlijk bekend, maar ook dichterbij huis hebben we mooie voorbeelden. Snappcar heeft geen eigen auto’s en Barqo geen eigen boten. Ze hebben alleen data om consu- menten met elkaar te verbinden en daar is hun verdienmodel op gebaseerd.” 

Lees hier het volledige interview met Diana Janssen in BoardroomIT Magazine

Meer nieuws