Nieuws

DMCC ontwikkelt e-learning ‘Privacy Awareness’

25.06.2016

De grote impact van de aankomende Europese privacywet op alle marketing- en advertising-activiteiten zorgt voor veel onrust binnen het Nederlands bedrijfsleven. Niet alleen de processen moeten opnieuw worden ingericht, ook het handelen van medewerkers speelt bij privacy een belangrijke rol. Om het voor organisaties zo gemakkelijk mogelijk te maken om privacybewustzijn bij al hun medewerkers te creëren lanceert compliance organisatie DMCC Nederland het e-learning programma ‘Privacy Awareness’. Enkel drie weken na livegang heeft het programma al meer dan 3.500 cursisten. 

Menselijke fouten vormen gevaar voor bedrijfsleven

Door het lanceren van het e-learning programma biedt DMCC organisaties de mogelijkheid om hun medewerkers op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met privacy. En dat is geen overbodige luxe aangezien een datalek in de meeste gevallen door menselijke fouten wordt veroorzaakt. Om boetes die kunnen oplopen tot € 820.000 en potentiële merk- en reputatieschade te voorkomen, is het daarom van belang dat iedere medewerker zich bewust is van zijn verantwoordelijkheden bij de omgang met persoonsgegevens.

Kans op boetes en potentiële merk- en reputatieschade aanzienlijk verkleinen

Patrick Jordens, directeur DMCC: “Het is goed om te zien dat organisaties inzien wat de gevolgen en risico’s zijn als zij hun medewerkers niet bekend maken met alle regels rondom het verwerken van persoonsgegevens. Als vanzelfsprekend ben ik trots dat het programma binnen drie weken al meer dan 3.500 cursisten telt. Maar ik durf dan ook te garanderen dat organisaties die het e-learning programma voor hun medewerkers beschikbaar stellen de kans op onzorgvuldige verwerking of verlies van persoonsgegevens of de mogelijke schending van privacyrechten aanzienlijk verkleinen.”

Voor meer informatie over het e-learning programma ‘Privacy Awareness’ kan men terecht op privacy.weetwatjezegt.nl

Meer nieuws