Nieuws

Jordens gastdocent Rotterdam Business School

18.04.2018

DMCC oprichter Patrick Jordens heeft vandaag zijn eerste gastcollege gehouden op Hogeschool Rotterdam voor studenten van de opleiding Creative Marketing & Sales. Het gastcollege met de titel “Marketing, privacy & consumentenbescherming” behandelt de basisprincipes van wetgeving en zelfregulering bij marketing, klantcontact en commercieel datagebruik. Met de Algemene Verordening Gegevensbescherming in aantocht behandelt het gastcollege natuurlijk ook de basisprincipes bij de verwerking van persoonsgegevens. 

Jordens: “Doorgaans zie ik marketeers een paar jaar verder in het “echte” bedrijfsleven. Wat mij opvalt is dat zij vaak bijzonder weinig kennis hebben van één van de randvoorwaarden van gezonde en profijtelijke marketingactiviteiten, namelijk het kennen en volgen van de regels. De studenten bleken tijdens het gastcollege overigens zeer geïnteresseerd in deze kaders. Ze houden van marketing via socail mediakanalen, maar zien ook wel dat bijvoorbeeld Facebook zwaar onder druk staat door privacyissues.” 

De Hogeschool van Rotterdam en Jordens gaan nu verder gesprekken voeren over de mogelijkheden om wetgeving en zelfregulering vast onderdeel van de opleiding te laten zijn.